Marknadsföring

Därför ska du uppdatera din hemsida

Webben idag handlar om så mycket mer än att bara finnas online. Ett företag måste sticka ut ur mängden och en hemsida måste vara uppdaterad, användarvänlig, mobilanpassad och enkel att hitta. Google och andra sökmotorer värderar uppdaterade och aktiva hemsidor med relevant
innehåll såsom bilder, videor och design. Med andra ord, om du håller din sida aktiv, uppdaterar ofta och satsar på innehåll som speglar din verksamhet så kommer din hemsida att hamna högre upp i till exempel Googlesökningar.

Eftersom en webbplats kostar både att bygga upp och att underhålla är det bra att ha en webbstrategi. Hemsidans innehåll bör vara anpassat efter företagets målgrupp och besökare och du bör ha en tydlig plan för vad du vill uppnå med din hemsida. Det finns tyvärr många övergivna hemsidor som inte uppdateras, inte har några besökare och som kostat företaget mer än vad den har varit till nytta. Så behöver det inte vara.

Med en tydlig plan och strategi sparar du både tid och resurser eftersom det blir rätt från början. En webbstrategi tar även hänsyn till administrativa och organisatoriska aspekter inom företaget så att webbplatsen/hemsidan är uppdaterad och kommer till nytta för både kunder och företaget. Frågan du bör ställa dig är: Har jag kunskap och tid att uppdatera och underhålla min hemsida regelbundet?

Dela inlägg

Dela på facebook
Dela på google
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på pinterest
Dela på print
Dela på email

Vi på WebDevon hjälper er med det ni behöver för att lyckas på nätet.